A Nemzeti Segélyvonal, azaz a 1752-es telefon készenléti telefonszám hívásával napokon belül pénz adományozható a hirtelen bajba jutott honfitársainknak. A telefonszám felhívásánál a telefonszolgáltató egyszerűen megterheli 250 forinttal az adományozó tárcsázót. A beérkezett hívások száma a főoldali számlálón és az Aktuális gyűjtés oldalon követhető figyelemmel.

 A Nemzeti Segélyvonal telefonos villámgyűjtést hirdet meg a határon belüli és túli közösségek tagjai segélyezésére akkor, ha azok hirtelen bajba kerülnek (pl. árvíz, tömegszerencsétlenség). A villámgyűjtést az alapítvány kuratóriuma hirdeti meg a sajtón keresztül, az összegyűlő pénzadományokat pedig az öt legnagyobb karitatív szervezeten keresztül juttatja célba (e szervezetek maguk is az alapítvány kuratóriumának a tagjai). Mikor hirdet gyűjtést az alapítvány?

 A hívásokon keresztül összegyűlő pénzadományokat a telefonszolgáltatók átutalják a Nemzeti Segélyvonal Alapítványnak, amely a karitatív szervezeteken keresztül továbbjuttatja azt a bajbajutottaknak. A technikailag többhetes pénzügyi folyamatot az alapítvány lerövidíti úgy, hogy a már beérkezett telefonhívások fedezetével gyorshitelt vesz föl az OTP Banktól a pénzadományok azonnali eljuttatásához. 

 A 1752 jelenleg a Magyar Telekom, az Invitel, a Drávanet és a Netfon vezetékes készülékeiről, illetve a T-Mobil hálózatából, azaz a magyar telefonia cca. 62%-ból érhető el.

 A Nemzeti Segélyvonal 2005-ben létrehozott magánalapítvány, alapítója Iklódi András.

Hiba (into)[insert into logs (user_id,userip,http_user_agent,topic_id,time,phpsessid) values ('4','54.242.115.30','CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)','420','1516179162','e228366dc8a3f5743fca25cd2e2e5f2f')]: Table './nsv/logs' is marked as crashed and should be repaired